Zgodnie z koncepcją topical authority Google woli odsyłać użytkowników do kompleksowych źródeł wiedzy.
Topical Authority to inaczej określenie poziomu autorytetu strony internetowej w ramach danego tematu. Wskaźnik definiuje, jak wartościowe treści zawarte są w podstronie o określonej tematyce w porównaniu z innymi stronami WWW.
Aktualnie algorytmy Google potrafią już poradzić sobie z analizą tekstu przedstawionego w stronie internetowej oraz dopasowaniem zawartości do poruszanych zagadnień. Dlatego tak ważnym elementem jest odpowiednio przygotowana architektura informacji oraz wysokiej jakości treść przedstawiona w stronie. Działanie algorytmu można przedstawić, jako porównywanie tekstów z określonego tematycznie zbioru a następnie podział wyniku na grupy, które są podobne w zadanym kryterium. Algorytm maszynowym rozpoznaje i dopasowuje treść oraz semantykę czyli analizę znaczeń wyrazów.
Algorytm pozwala oddzielić strony wyspecjalizowane w danej tematyce od stron ogólnych.
Dwie główne wskazówki dla dobrego Topical authoryty:
- wysokiej jakości specjalistyczna treść w danej dziedzinie, czyli treść godna uwagi
- optymalizacja SEO (słowa oraz zwroty, które wyszukują odbiorcy)